Vassunda Idrottsförening
Handboll
Glädje Vänskap Gemenskap

Senaste informationen med anledning av Corona viruset
2020-03-22 15:37

Uppdatering pga Corona viruset

Styrelsen har förnyat bedömningen av situationen med anledning av Corona-viruset. Nedanstående gäller tillsvidare, styrelsen bevakar den dynamiska situation vi är i löpande och beslut och riktlinjer kan komma att uppdateras och ändras med kort varsel om förutsättningarna ändras.

Tävlingssäsongen avslutad

Svenska Handbollförbundet beslutade 16:e mars att säsongen är avslutad samt att all resterande del av USM har ställts in denna säsong.

Allt vidare tävlingsspel som berör Vassunda IF Handboll är därmed inställt för säsongen.

Träningsverksamhet

I enlighet med förbundets rekommendationer ställer Vassunda IF Handboll in all inomhusträning tillsvidare.

Utomhusträning kan bedrivas enligt riktlinjer nedan, enligt beslut från lagledare:

• Genomför individuella övningar utan kroppskontakt
  • Deltag inte om du har sjukdomssymtom, även lindriga
  • Iaktta Folkhälsomyndighetens allmänna råd

o   Iaktta noggrann handhygien

o   Undvik att röra ögon, näsa och mun

o   Hosta och nys i armvecket

o   Dela inte vattenflaskor

o   Undvik onödiga resor

• Vid Covid-19 sjukdom, stanna hemma tills du är frisk, samt två dagar efter tillfrisknande

Det Stora Tårtkalaset

En av klubbens årliga höjdpunkter, Det Stora Tårtkalaset var planerat till slutet av april och planeringen ligger i startgroparna.

Styrelsen bedömer att det är osannolikt att det går att genomföra och Tårtkalaset kommer ställas in denna säsong och vi kraftsamlar istället för att kunna genomföra ett utökat Mix-race i augusti som årets höjdpunkt för alla ungdomar.

Flit och tillit

Nomineringsperioden för Flit och Tillit priserna är öppen, vinnarna kommer att meddelas senare.

Ledarkonferensen 9 maj

Ännu finns det en strimma hopp och vi tar beslut den 16 april huruvida den kommer att genomföras i maj eller ej.

Ovanstående gäller tillsvidare, men med hänsyn till den dynamiska situation vi är i kan ovanstående komma att uppdateras och ändras med kort varsel om förutsättningarna ändras.

Senaste informationen från förbunden kan läsas i nedanstående länkar.

Svenska handbollsförbundet

Upplands handbollsförbund